Гра
«Зоряна година»
для учнів 6 класу
З досвіду роботи
вчителя математики
вищої категорії
Лучко Т.С.
м. Кіровоград
«Навчатися можна
тільки весело…
Щоб переварити
знання, потрібно
ковтати їх з
апетитом.»
А. Франс
Дитинство. Це слово невіддільне від слова «гра». Діти пізнають світ граючи. Це просто,
доступно, цікаво, розвиваються спритність, кмітливість. У розкритій,
ненав’язливій формі відбувається самореалізація здібностей дитини, вона
невимушено, природно самоствреджується.
Учитель: Сьогодні ми зібралися, щоб пізнати нове, цікаве, зрозуміти важке і загадкове, перевірити вивчене і
досягнуте. І звичайно ж, грати, грати, грати.
То ж починаємо грати. Грають не менш ніж
чотири учні.
Правильна відповідь позначена *.
Перший тур
1. Це число в народі
вважають нещасливим, приписуючи йому якісь «магічні сили» і часто називають
«чортовою дюжиною». Що це за число?
А. 7. Б.
12. В.* 13. Г. 0.
2. Жив він у Давній Греції у 3 ст. до н. є., займався науками. Атлет-п’ятиборець.
У математиці він відомий своїм «ситом».
A. Архімед. Б. Піфагор.
B. Евклід. Г.* Ератосфен.
3. Щоб стати полководцем, потрібно досконало знати такі предмети, як теорію ймовірності, теорію пошуку, теорію
ігор, математичне моделювання. Це все математичні дисципліни. Хто з видатних
полководців провів 60 битв і отримав 60 перемог, причому лише в трьох битвах
мав чисельну перевагу?
A. Кутузов. Б.* Суворов.
B. Наполеон. Г.
Жуков.
4. Скільки дільників має число 12?
А. 2. Б.* 6. В. 4. Г. 12.
5. Як ви думаєте, хто пливе найшвидше: людина-рекордсмен, дельфін, черепаха,
чи риба-меч?
A. Людина-рекордсмен. Б. Дельфін.
B. Черепаха. Г.* Риба-меч.
6. У квадрата відрізали два кути. Скільки кутів залишилося?
А. 2. Б. 4. В.* 6. Г. 5.
Учитель: На жаль ми прощаємось з учнями у яких найменша кількість правильних
відповідей та граємо далі.
Другий тур
1. Летіло 5 качок. 2
качки мисливці вбили. Скільки качок залишилося?
А. 1. Б.* 2. В. 5. Г. 3.
2. Які числа у стародавні часи називали боргом?
А. Натуральні числа. Б. Дробові числа.
В.* Від’ємні числа. Г. Додатні числа.
3. Скільки всього трикутників
на малюнку?
А. 4 Б.*
8. В. 5. Г. 6.
4. Чому дорівнює значення виразу: 4 + 2 ∙ 6?
А. 36. Б.* 16. В. 8. Г. 24.
5. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на три десятки?
A. 6 десятків. Б. 5 десятків.
B. 600 десятків. Г.* 60 десятків.
Учитель: Ми знову
розстаємось з учнями, в кого найменша кількість балів (так що залишитись
повинно тільки 2 учня).
Третій тур
Ератосфен - давньогрецький математик -
склав таблицю простих чисел. За 1 хвилину, використовуючи букви, з яких
записано прізвище вченого, скласти нові слова. (Наприклад: фен, фон, сон.)
Учитель:
Скінчився час випробувань,
Нам до душі ваш рівень знань.
Та ще багато треба знати,
І ще багато треба вчити.
Ми врахували всі ваші старання. Ви
достойно пройшли всі випробування. Настав вже час усіх вас привітати. До
побачення, до нових зустрічей! В паузах пропонуємо декілька смішинок. З усіма
нами досить часто трапляються такі казуси, над якими всі сміються. Особливо
потерпають від насмішок однокласників школярі, які погано готують домашні завдання.
1. На
уроці математики:
- Твоя мама пекла сьогодні пироги?
- Пекла.
- Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі
ще один. Скільки ти з’їв пирогів?
- Два.
- Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама
дала тобі ще два.
- Оце вже ні, стільки я не з’їм!
2. Приїхала бабуся в гості до онуків.
- Ну, Васильку, скажи, скільки тобі
років, і одержиш за кожен рік по цукерці.
- Давайте, бабуню, я краще скажу,
скільки років вам!
3. Скаржиться син батькові:
- Тату, щось наш учитель плутає.
- Чому ти так думаєш?
- Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4,
а сьогодні, що 3 та 1 - також 4.
4. Зустрілися два хлопчики - Петрик і Миколка. Петрик і питає Миколку:
- Скільки тобі років?
- Три, а тобі?
- Не знаю ...
- А ти Сірка бабиного Ганниного
боїшся?
- Боюся ...
- Тоді два з половиною.
5. Маленький Петрик звертається до мами:
- Дай мені 1 гривню для того дяді, що
кричить на вулиці.
- А про що він кричить?
- Велика порція морозива - 1 гривня!
6. Мама звертається вранці до сина:
- Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
- Ні.
- Чому?
- Бо вчора вчитель сказав нам, що той,
хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється йому на очі.
7. Оглянувши хворого, лікар сказав, нахмуривши брови:
- У вас дуже серйозна хвороба. З
десяти людей, що хворіють нею, дев’ять помирають.
Хворий, звичайно, засмутився.
- Але вам повезло, - додав лікар, - дев’ять
пацієнтів з цією хворобою у мене вже померли. Радійте: ви і є той десятий, який
обов’язково виживе!
Комментариев нет:
Отправить комментарий