Методична скарбничка







Гра
«Зоряна година»
для учнів 6 класу





З досвіду роботи
вчителя математики
вищої категорії
Лучко Т.С.




м. Кіровоград


«Навчатися можна тільки весело…
Щоб переварити знання, потрібно
ковтати їх з апетитом.»
А. Франс
       Дитинство. Це слово невіддільне від слова «гра». Діти пізнають світ граючи. Це просто, доступно, цікаво, розвиваються спритність, кмітливість. У розкритій, ненав’язливій формі відбувається самореалізація здібностей дитини, вона невимушено, природно самоствреджується.
Учитель: Сьогодні ми зібралися, щоб пізнати нове, цікаве, зрозуміти     важке і загадкове, перевірити вивчене і досягнуте. І звичайно ж, грати, грати, грати.
То ж починаємо грати. Грають не менш ніж чотири учні.
Правильна відповідь позначена *.
Перший тур
1. Це число в народі вважають нещасливим, приписуючи йому якісь «магічні сили» і часто називають «чортовою дюжиною». Що це за число?

А. 7.                      Б. 12.                            В.* 13.                 Г. 0.
2. Жив він у Давній Греції у 3 ст. до н. є., займався науками. Атлет-п’ятиборець. У математиці він відомий своїм «ситом».
A. Архімед.                                      Б. Піфагор.
B. Евклід.                                          Г.* Ератосфен.
3. Щоб стати полководцем, потрібно досконало знати такі предмети, як    теорію ймовірності, теорію пошуку, теорію ігор, математичне моделювання. Це все математичні дисципліни. Хто з видатних полководців провів 60 битв і отримав 60 перемог, причому лише в трьох битвах мав чисельну перевагу?
A. Кутузов.                                       Б.* Суворов.
B. Наполеон.                                    Г. Жуков.
4. Скільки дільників має число 12?
А. 2.                      Б.* 6.                            В. 4.                     Г. 12.
5. Як ви думаєте, хто пливе найшвидше: людина-рекордсмен, дельфін, черепаха, чи риба-меч?
A. Людина-рекордсмен.                            Б. Дельфін.
B. Черепаха.                                               Г.* Риба-меч.
6. У квадрата відрізали два кути. Скільки кутів залишилося?
А. 2.                      Б. 4.                     В.* 6.                            Г. 5.

Учитель: На жаль ми прощаємось з учнями у яких найменша кількість правильних відповідей та граємо далі.
Другий тур
1. Летіло 5 качок. 2 качки мисливці вбили. Скільки качок залишилося?
А. 1.                      Б.* 2.                            В. 5.                     Г. 3.
2. Які числа у стародавні часи називали боргом?
А. Натуральні числа.                       Б. Дробові числа.
В.* Від’ємні числа.                          Г. Додатні числа.
3. Скільки всього трикутників на малюнку?




А. 4                       Б.* 8.                            В. 5.                     Г. 6.
4. Чому дорівнює значення виразу: 4 + 2 ∙ 6?
А. 36.                    Б.* 16.                 В. 8.                     Г. 24.
5. Скільки буде десятків, якщо два десятки помножити на три десятки?
A. 6 десятків.                                    Б. 5 десятків.
B. 600 десятків.                                Г.* 60 десятків.
 Учитель: Ми знову розстаємось з учнями, в кого найменша кількість балів (так що залишитись повинно тільки 2 учня).
Третій тур
Ератосфен - давньогрецький математик - склав таблицю простих чисел. За 1 хвилину, використовуючи букви, з яких записано прізвище вченого, скласти нові слова. (Наприклад: фен, фон, сон.)
Учитель:
Скінчився час випробувань,
Нам до душі ваш рівень знань.
Та ще багато треба знати,
І ще багато треба вчити.
Ми врахували всі ваші старання. Ви достойно пройшли всі випробування. Настав вже час усіх вас привітати. До побачення, до нових зустрічей! В паузах пропонуємо декілька смішинок. З усіма нами досить часто трапляються такі казуси, над якими всі сміються. Особливо потерпають від насмішок однокласників школярі, які погано готують домашні завдання.
 1. На уроці математики:
- Твоя мама пекла сьогодні пироги?
- Пекла.
- Ти з’їв один пиріг, і мама дала тобі ще один. Скільки ти з’їв пирогів?
- Два.
- Добре. З’їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.
- Оце вже ні, стільки я не з’їм!
2. Приїхала бабуся в гості до онуків.
- Ну, Васильку, скажи, скільки тобі років, і одержиш за кожен рік по цукерці.
- Давайте, бабуню, я краще скажу, скільки років вам!
3. Скаржиться син батькові:
- Тату, щось наш учитель плутає.
- Чому ти так думаєш?
- Учора сказав, що 2 і 2 разом дає 4, а сьогодні, що 3 та 1 - також 4.
4. Зустрілися два хлопчики - Петрик і Миколка. Петрик і питає Миколку:
- Скільки тобі років?
- Три, а тобі?
- Не знаю ...
- А ти Сірка бабиного Ганниного боїшся?
- Боюся ...
- Тоді два з половиною.
5. Маленький Петрик звертається до мами:
- Дай мені 1 гривню для того дяді, що кричить на вулиці.
- А про що він кричить?
- Велика порція морозива - 1 гривня!
6. Мама звертається вранці до сина:
- Колю, ти не йдеш сьогодні до школи?
- Ні.
- Чому?
- Бо вчора вчитель сказав нам, що той, хто не розв’яже задачі, нехай не з’являється йому на очі.
7. Оглянувши хворого, лікар сказав, нахмуривши брови:
- У вас дуже серйозна хвороба. З десяти людей, що хворіють нею, дев’ять помирають.
Хворий, звичайно, засмутився.
- Але вам повезло, - додав лікар, - дев’ять пацієнтів з цією хворобою у мене вже померли. Радійте: ви і є той десятий, який обов’язково виживе!

Комментариев нет:

Отправить комментарий